'Ontspannen?' op Rabbit Island! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Dani-Jelle Verwegen - WaarBenJij.nu 'Ontspannen?' op Rabbit Island! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Dani-Jelle Verwegen - WaarBenJij.nu

'Ontspannen?' op Rabbit Island!

Door: Dani-Jelle

Blijf op de hoogte en volg Dani-Jelle

22 Juli 2014 | Cambodja, Kâmpôt

Na een drukke week gehad te hebben vol indrukken en al best veel les gegeven te hebben, besloten we dit weekend met alle vrijwilligers samen, dit weekend lekker te gaan relaxen op Rabbit Island! Ik ben er nu achter dat dit geen Rabbit Island heet omdat hier veel konijnen zijn... Je moet eerder denken aan honden, katten, apen en... spinnen!

Na ongeveer een uur in de tuctuc gezeten hebben vanuit Kampot, kwamen we met een aantal vrijwilligers aan in Kep. Daar zagen we Yvonne en Inge weer, erg leuk om deze twee vrijwilligers weer te zien na een week en hun verhalen te horen. Daarna een spannend(!) ritje in de boot op de klotsende golven, naar het eilandje toe. Na 5 minuutjes onderweg te zijn viel de motor van de boot uit. Onze 'kapitein' pakte wat gereedschap, alsof het de normaalste zaak van de wereld was en na een paar minuutjes deed de boot het weer! Na ongeveer een half uurtje waren we veilig aan de overkant. Wat was ik blij toen ik mijn voeten weer op het land kon zetten!

Na het zoeken van onze reservering (dat gaat hier allemaal niet zo handig als in Nederland), hadden we uiteindelijk een slaapplaatsje gevonden. Ik zou gezellig met Eveline een hutje delen. In het hutje waren een oudere man en mevrouw mijn bed al aan het opmaken. Ik wilde helpen, dus ik pakte alvast de kussens van het tafeltje.... Toen rende er plots een REUZE-spin over mijn hand! Mama, jouw tip om een vliegenmepper naast mijn bed te leggen is heel lief bedoeld, maar ik denk dat een vliegenmeppertje niet op kan tegen zo'n grote spin! Ik ben huilend en gillend het hutje uitgerend! Het was wel erg lief dat het mannetje en vrouwtje (lachend) wel een kwartier lang het hutje en zelfs onder het hutje geveegd en gezocht hebben. Gelukkig heb ik de rest van het weekend geen spin meer gezien, maar ik heb 's nachts geen oog dicht gedaan... Ook al lag ik onder een klamboe. Echt uitgerust was ik na dit weekend dus niet!

Na al onze spullen naar de hutjes gebracht te hebben, besloten we wat te gaan eten en drinken. Een aantal van ons ons hadden kokos-shakes besteld. De man van het restaurantje kwam er achter dat hij geen goede kokosnoten meer had, dus ging deze, nadat we besteld hadden, eerst nog even zoeken... Na tien minuutjes kwam hij met een aantal kokosnoten aan die hij op het eiland had gevonden. Je kunt je voorstellen dat je hier dus niet zo snel geholpen wordt als in Nederland in een restaurant! Het eten en drinken hier was wel allemaal erg lekker!

Verder hebben we nog heerlijke massages gehad, deze kosten hier veel minder dan in Nederland! Alhoewel ik er na de tweede massage op dag 2 wel een beetje klaar mee was, het had van mij allemaal iets zachter gemogen haha!

Het zwemmen in de zee vond ik het allerfijnst hier dit weekend! Hier waren ten minste geen spinnen! Vooral de eerste dag was het erg leuk omdat het hard waaide en er lekker grote golven waren! Het is 's ochtends ook echt prachtig om te zien, als je de deur van je hutje open doet en uitkijkt over de zee!

Op zondagmiddag zijn we weer terug gevaren naar Kep, gelukkig waaide het nu minder hard en was het ritje dus iets rustiger dan de heenweg! In Kep hebben we bij een restaurantje gegeten met een Nederlandse eigenaar. We hebben afgesproken om ons laatste weekend hier weer te komen eten. Misschien kon hij dan een Nederlandse avond organiseren met kroketten! Mmmmmm! Deze moet hij dan wel zelf maken omdat ze hier natuurlijk geen kroketten in de winkels hebben liggen. Maar ik vertrouw er wel op dat ze lekker zullen smaken!

's Avonds ben ik weer heerlijk in mijn veilige kamertje in het guesthouse gaan slapen, nu besefte ik wel dat we het hier maar goed hebben! Een schone kamer met douche en een fijne wc (ook erg belangrijk met al dat eten hier dat we in Nederland niet gewend zijn!). Hier houd ik het nog wel een paar weekjes vol!


  • 22 Juli 2014 - 06:52

    Cecile Vloet:

    Hoi Dani-jelle,
    Alweer een leuk reisverslag! Wat beleef je daar toch veel!
    Die spinnen zouden ook niks voor mij zijn. Ik vind de spinnen hier in volkel al
    groot genoeg!
    Ik wens je nog heel veel plezier daar en ben alweer benieuwd naar je volgende
    reisverslag.
    Groetjes Cecile

  • 22 Juli 2014 - 08:48

    Yvonne:

    Ieee snap dat je daar geen oog dicht hebt gedaan ;)!!
    Maar verder klinkt het weer allemaal erg goed!
    Veel plezier nog! Xx Yvonne

  • 22 Juli 2014 - 09:00

    Gerrie De Wit:

    Nou Dani-Jelle weer een heerlijk verhaal te lezen. Het zijn wel ervaringen. Misschien vind als je terug bent in Nederland de spinnen geen enge beestjes meer na die joekels van daar. Nou bedankt voor gezellige samenvattingen. En ga zo door. Groetjes Gerrie .

  • 23 Juli 2014 - 12:35

    Mari En Wilma:

    Hallo reislustige dame,
    Wat een belevenissen maak je toch mee !!
    Ja ik geloof zeker dat het ongedierte daar van een veel groter formaat is als hier, nou ik zou het ook hartstikke eng vinden hoor.
    Dan moet je één mattenklopper hebben i.p.v. een vliegenmepper !! Grapje.
    Snel vergeten en weer gaan genieten van alles wat op je pad komt.
    Groetjes van de buren

  • 24 Juli 2014 - 10:25

    Jo Toenders:

    Hallo Dani-Jelle,
    Leuk om jouw reisverslag te lezen.
    hele nieuwe avonturen voor jou, spannend ook.
    Persoonlijk had ik niet achter jou gezocht dat je zoiets zou ondernemen.
    Ik heb er echter wel veel respect voor dat je dit toch maar doet.
    Ik wens jou veel plezier en vele avonturen tijdens je vakantie.
    Ook veel plezier met Jurian als hij daar is.
    Wij gaan zondag naar L'Orme en dan daar genieten van te voorspellen dingen.
    En natuurlijk de bergen in.
    Het ga je goed en vele groetjes, Jo".

  • 28 Juli 2014 - 09:11

    Ome Leo:

    Ha die Dani-Jelle,

    Je verhalen zijn zeer onderhoudend en leerzaam (alleen al het verschil tussen ginds en hier opent je ogen als je het werkelijk meemaakt en beschreven ziet). Ik volg je verhalen met een glimlach en een traantje om al die cultuurverschillen die er nu eenmaal in de wereld zijn. Als leerkracht uit Nederland zal je wel veel kunnen weg- leren, en ook zelf veel opnemen van hen. Fantastisch dat je het allemaal meemaakt.

    liefs van ome Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2014

Weer naar huis!

21 Augustus 2014

Vietnam!

09 Augustus 2014

Lihayyy!

09 Augustus 2014

Weekendje Siem Reap

31 Juli 2014

Pavarotti tijdens Engelse les in Cambodja!
Dani-Jelle

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 9991

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: